Moje "TOP 5 " monet Zygmunta III Wazy, które pojawiły się na 67 aukcji WCN

Po kilku miesiącach nieobecności na blogu powracam w ostatni dzień roku 2016 :)

26 listopada tego roku odbyła się 67 aukcja Warszawskiego Centrum Numizmatycznego i w związku z tym zaprezentuję Wam listę moje "TOP 5" monet Zygmunta III Wazy, które pojawiły się na tejże aukcji :) Będzie to pierwszy wpis na blogu, który nie będzie opisywaniem przeze mnie poszczególnych nominałów monet tego władcy. Więc zaczynamy :)

 NR 1 Pierwszą monetką w moim "TOP 5" jest ten oto piękny grosz gdański z 1614, wybrałem go, ponieważ właśnie na tej aukcji był po raz pierwszy dostępny w handlu, Edmund Kopicki w swoim katalogu nadał mu stopień rzadkości R8, czyli 2-3 znane egzemplarze oraz jego wartość została oznaczona jaki c.a, czyli cena amatorska. Jest to naprawdę unikalna moneta  próbna w bardzo dobrym stanie zachowania moim zdaniem -II/+III.
Został sprzedany za 22 400 zł.


NR 2 półtalar toruński z ostatniego roku panowania Zygmunta III Wazy , moneta ładnie zachowana również o wielkiej rzadkości ( R6 czyli 7-25 egzemplarzy),oprócz tego  pochodzi z dużej i znanej kolekcji poznańskiego numizmatyka M.Frankiewicza, którego znamy z katalogu aukcyjnego Felixa Schlessingera (1930)
Sprzedany za 53 760 zł

 NR 3 dukat gdański Zygmunta III Wazy, podobnie jak półtalar wybity w 1632 roku.
Wybrałem go ,ponieważ mimo, że nie jest zbyt rzadki (H.-Cz.R ) to jest monetką naprawdę piękną, kunsztownie wykonany portret władcy z jeszcze piękniejszym herbem Gdańska wybity w szlachetnym kruszcu, moneta naprawdę przykuwa wzrok.
Sprzedany za 21 280 zł



NR 4 ekstremalnie rzadki (R6)  i wspaniale zachowany (PCGS MS 64) grosz ryski z 1617, monetka w stanie menniczym praktycznie bez wad Sprzedany za 5152 zł



 NR 5 moją listę zamyka oczywiście ort :) Ort to mój ulubiony nominał monet Zygmunta III Wazy 
(o czym dokładniej wkrótce) :)

Jest to pięknie zachowany dość rzadki ort z 1612, przykuł moją uwagę gdyż po prostu zbieram orty gdańskie a tego rocznika nie mam jeszcze w kolekcji ;)
Tak kończy się lista Moje "TOP 5" monet Zygmunta III Wazy ,które pojawiły się na 67 aukcji WCN, jeśli będę miał odrobinę czasu to będę robił takie listy po każdej aukcji WCN-u mam nadzieję,że miło wam się czytało i oglądało.
Szczęśliwego Nowego Roku ! Pozdrawiam,Wojtek :)
Zapraszam do  mojej grupy na FB
https://www.facebook.com/groups/974043932688354/?fref=ts :)

Komentarze

Popularne posty